dinsdag 23 oktober 2012

Cursus Interne Coördinator Cultuureducatie

Vanmiddag ben ik begonnen met de cursus interne coördinator cultuureducatie. Vanmiddag geen ib'er, geen rt'er maar icc'er. En dat is me goed bevallen. Een middag eens echt iets heel anders doen. De cursus wordt gegeven door Nelleke van Aken en Cécile Cooijmans. Deze cursus is zeker bij hen in goede handen. Enthousiast, inspirerend, twee heel belangrijke zaken. We waren vanmiddag met 12 cursisten. Als we compleet zijn dan zijn we met 14 cursisten. Mijn eerste ervaring met deze groep is heel positief. Net als de leiders een heel enthousiaste groep die graag iets wil leren. Deze eerste les hebben we het met name gehad over onze eigen beleving rond cultuur(educatie). Dat roept bij iedereen veel verhalen op. Natuurlijk hebben we ook huiswerk opgekregen. Voor de start van het beleidsplan dat je gaat maken, is de nulmeting belangrijk. Voor mijn collega's heb ik een vragenlijst met als onderwerp: Wat doen we aan cultuureducatie? (activiteiten op school - huidige situatie). We hebben ook wat leeswerk meegekregen: Cultuurkompas, culturele activiteiten in kaart; Begrippen en definities; Hart(d) voor cultuur, 3 scenario's; Regeling versterking cultuureducatie. Volgende week komen we weer bij elkaar en de week daarop ook weer. Daarna nog drie keer in januari en drie keer in april. De laatste keer wordt van iedereen een presentatie verwacht (geen powerpointpresentatie). Nu zit in mijn hoofd dat ik voor die presentatie iets ga schilderen en dat ik daar een verhaal bij schrijf. Dat was het eerste wat in me opkwam maar dit kan natuurlijk nog veranderen.
Ik heb nu al zin in volgende week. Dan gaat het over School en culturele veld in beeld.

2 opmerkingen:

  1. Nou Anita, lijkt me leuk om te volgen, maar wel een hele klus! Succes, ik zal dit ook volgen, wel eens leuk om over zo'n onderwerp te lezen en hoe daar over gedacht wordt op andere scholen.
    Groet,
    Wies

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Een beleidsplan schrijven is inderdaad een hele klus, Wies. Het is wel leuk om eens met een heel ander onderwerp bezig te zijn.

      Verwijderen