dinsdag 8 mei 2012

Wat gebeurt er veel op een dag!

De eerste twee dagen in mijn functie als ib-er/rt-er zijn omgevlogen.
Om 18.00 uur zeg ik tegen mezelf: Morgen is er weer een dag! Dan zet ik de computer op school uit en ga ik naar huis. Deze twee dagen ben ik zeker met een tevreden gevoel naar huis gereden.
Wat kwam er de afgelopen twee dagen op mijn pad?
- Allereerst het RT-werk. Op beide dagen Ralfi-lezen met kinderen van groep 5. Ik heb  bewondering voor deze kinderen die elke ochtend vrolijk mijn kamer binnen komen om met elkaar te lezen. Ze glunderen als ze positieve feedback krijgen. Tijdens het duolezen geven ze ook elkaar feedback. Dit doen ze heel goed, heel serieus.
- Ook op beide dagen lees ik met kinderen uit groep 5 bladzijden uit het boekje Vloeiend en Vlot. Wij hebben hiervoor gekozen omdat de resultaten van de DMT-toetsen tegenvielen.
- Op maandag heb ik samen met een leerling uit groep 5 gerekend. Wat deed Berend zijn best. De nieuwe stof was cijferend optellen.
- Op beide dagen heb ik bij een aantal leerlingen van groep 4 CITO Spelling M4 opnieuw afgenomen. Zij hadden in de klas en thuis extra spelling geoefend. En nu wilden we eens kijken of ze vooruit waren gegaan in vergelijking met februari. De resultaten ingevoerd in Esis en met de leerkracht besproken.
- Een PI-dictee afgenomen i.v.m. een dyslexieonderzoek.
- Vandaag ben ik ook twee keer een half uur in de kleuterklas geweest. Dit om de kleuters te leren kennen. Wat zijn kleuters toch enthousiast. Ze vertellen je maar wat graag waar ze mee bezig zijn.
- Vandaag hadden we na schooltijd teamoverleg. Het verbeterplan stond op de agenda.
- Maandag na schooltijd overleg sportdag. De sportdag staat gepland op 25 mei. Het programma ziet er leuk uit.
- Mails lezen en beantwoorden.
- En dan nog een heleboel kleine dingen die even tussendoor gedaan moeten worden...........

De kop is eraf. Het is een goede start geweest van een nieuwe uitdaging. Elke dag zal ik weer wat bijleren. Morgen ga ik kijken bij de jongste kleuters. Onderwijs aan de allerjongsten is helemaal nieuw voor mij. Ik sta er open voor. Ik heb er zin in.

8 opmerkingen:

  1. Je geniet blijkbaar van je nieuwe uitdaging! Geniet er van!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie. Ik geniet er inderdaad van. Maar het is ook nog erg inspannend!

      Verwijderen
  2. Heerlijk om te lezen Anita, enthousiasme spat er vanaf!

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie, Rachel. Ik vind het fijn om te doen. Het is nog wel erg inspannend.

      Groetjes,
      Anita

      Verwijderen
  3. Wauw! Wat een enthousiast bericht Anita. Lange dagen wel hoor, van 7.45 tot 18.00 maar wat heerlijk om te lezen dat de afgelopen 2 dagen zo goed bevallen zijn. UIteraard inspannend, nieuw en uitdagend natuurlijk.

    Veel plezier en succes de komende paar dagen. Morgen alweer op de helft van week 1

    Groetjes,
    Astrid

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je reactie, Astrid. De dagen vliegen om. Nog wel erg inspannend maar dat is logisch.

      Groetjes,
      Anita

      Verwijderen
  4. Evi & Giannis Tottas9 mei 2012 om 00:28

    Wat gooie nieuws,Anita!
    Ik ben hartstikke blij voor je!
    Succes verder met de komende weken en geniet er van!
    Ik ben zo blij dat wij weer communiceren via jouw blog!

    Veel Groetjes,

    Evi

    BeantwoordenVerwijderen