vrijdag 24 augustus 2012

Wizwijs in groep 8

Vandaag heb ik een bezoek gebracht aan groep

Ik heb daar meegedaan met een rekenles uit onze nieuwe methode Wizwijs. Mijnheer Marc besprak eerst met de kinderen wat ze deze week hadden geleerd: een terugblik. Daarna werd het doel van deze les besproken: werken met de rekenmachine en cijferen.
Mijnheer Marc besprak eerst een opdracht met de rekenmachine klassikaal. Daarna gingen de kinderen in groepjes aan het werk met de volgende opdracht.

De opdracht werd nabesproken met behulp van het digibord. Wat is de leerkrachtassistent van Wizwijs handig!!!

Bij het cijferen moest ik heel goed opletten. Er wordt namelijk van links naar rechts gewerkt. Ik had dat deze week ook al in groep 6 gezien. Bekijk de optelsom om dit werkblad maar eens goed.

Groep 8 werkte hard en geconcentreerd tijdens deze rekenles. Ze zien mij daar beslist nog eens terug. Het is fijn om een groep zo bezig te zien.
(Ik zie dat de foto van het werkblad helaas niet erg duidelijk is.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten